Робота STEM - студії

10 червня педагогічний колектив Нижньоторгаївського ліцею Нижньосірогозької селищної ради провів відкрите засідання своєї STEM - студії для педагогічних працівників усіх закладів освіти за темою " Сучасний урок як засіб розвитку творчої особистості вчителя". Зум - конференція проходила за планом:

1. Як зробити урок сучасним- питання і відповіді педагогів Нижньоторгаївського ліцею. ( виступила керівниця STEM - студії Харченко В.В.)

2. Педагогічний стартап " Міжпредметні навчальні проєкти" (у початковій школі - Красовська А.В., у середній та старшій Дєєва М.І. та Пятковська О.М.)

3. Творча лабораторія вчителя.

3.1. Робота з Інтернет - ресурсами - Нівіна Н.П. Пєхова Н.О.

3.2. Інтерактивна презентація . - Ніколаєва В.М. Патер О.О.

3.3. Використання мобільного телефону під час роботи з учнями на уроці. - Базик В.В. Онищенко І.Р.

3.4. Як зробити дистанційне навчання цікавим, корисним і безпечним. Падалко Д.В. Пшенична О.О.

3.5. STEM для дітей з ООП. Чирук Г.В., Бойко Т.С.

3.6. Шкільний проєкт "Школа без стін, урок без кінця..." Харченко В.В.

Були використані такі форми представлення досвіду роботи - презентації, відеофрагменти з уроків, відеорепортажі. Робота STEM - студії Нижньоторгаївського ліцею Нижньосірогозької селищної ради триває вже не один навчальний рік і такі відкриті засідання стануть доброю традицією закладу освіти.

/Files/images/nvna/зображення_viber_2021-06-14_12-35-55.jpg

/Files/images/nvna/зображення_viber_2021-06-14_12-36-05.jpg

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ

Виступ

Заступника директора Нижньоторгаївського ЗПЗСО

Нівіної Н.П.

Школу можна удосконалювати тільки удосконалюючи кваліфікацію вчителя.

Який вчитель – така школа. Ян Амос Каменський

В умовах практичної реалізації завдань оновлення змісту освіти важливого значення набуває організація системної роботи з підвищення професійної кваліфікації педагогічних працівників, впровадження в навчально-виховний процес сучасних інноваційних технологій.

Науково-методична робота школи підпорядкована цілям і завданням закладу освіти, реалізації проблемної теми «Компетентнісний підхід та соціалізація особистості в умовах створення єдиного освітнього простору», що спланована на п’ять років на підставі діагностування вчителів і результатів навчальної діяльності учнів.

Основними засобами ефективного впливу на процес формування компетентності педагогів є: мотивація до підвищення рівня професійної майстерності; використання форм і методів методичної роботи, які відповідають різним стилям і технологіям навчання; раціональне використання здібностей учителя; створення ситуації успіху; можливість практичного використання нових знань.

Задачі методичної роботи:

- вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу;

- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, кваліфікації й професійної майстерності педагогів;

- мотивація членів педагогічного колективу до реалізації науково-методичної теми, формування готовності вчителів до інноваційної діяльності;

- вивчення змісту директивних документів, інструктивно-методичних листів, ознайомлення з сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання - предметів, сучасними інноваційними технологіями;

- апробація та впровадження інноваційних освітніх технологій;

- системне проведення методичних заходів, спрямованих на опанування педагогічним колективом нових технологій навчання й виховання, на розвиток творчих можливостей педагогів; виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду через учать у районних, міських методичних заходах та публікацію матеріалів у фахових виданнях.;

- забезпечення умов для самоосвітньої діяльності педагогів;

- створення умов для гармонійного розвитку особистості педагога, учня;

- виявлення й підтримка обдарованого вчителя, школяра, стимулювання їхнього творчого потенціалу;

- заохочення до науково-пошукової діяльності;

– підвищення науково-теоретичного та загальнокультурного рівнів учителів, їх психолого-педагогічної майстерності;

– оцінювання результатів методичної роботи за кінцевими показниками, які виражаються у підвищенні рівня знань, розвитку та вихованості учнів.

Професійна компетентність

Професійно-педагогічна компетентність вчителя є складною багаторівневою стійкою структурою його психічних рис, що формується внаслідок інтеграції досвіду, теоретичних знань, практичних умінь, значущих для вчителя особистісних якостей і має окреслені суттєві ознаки (мобільність, гнучкість і критичність мислення).

Професійна компетентність вчителя – це сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь, методичної майстерності, гармонійна інтеграція яких в педагогічній діяльності дає оптимальний результат.

«Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». (Закон України «Про освіту»)

Педагогічна компетентність інтегрує різні види компетенцій, які розкривають загальні здатності педагога в різних сторонах педагогічного процесу.

1.Пізнавально-інтелектуальна компетенція

2. Діагностична компетенція

3. Прогностична компетенція

4. Організаторська компетенція

5. Інформаційна компетенція

6. Стимулююча компетенція

7. Оцінно-контрольна компетенція

8. Аналітична компетенція

9. Психологічна компетенція

10. Соціальна компетенція

11. Громадянська компетенція

12. Комунікативна компетенція

13. Рефлективна компетенція

14. Дослідницька компетенція

15. Методична компетенція

16. Компетенція творчості

Педагогічний склад нашого закладу це 17 педагогів з яких

спеціалістів – 29 %,

ІІ категорії – 29 %,

вчителів І категорії – 7%,

вищої категорії – 35 %

Методична робота з формування компетентностей педагогів

Основними засобами ефективного впливу на процес формування компетентності педагогів є: мотивація до підвищення рівня професійної майстерності; використання форм і методів методичної роботи, які відповідають різним стилям і технологіям навчання; раціональне використання здібностей учителя; створення ситуації успіху; можливість практичного використання нових знань.

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Науково - предметна компетенція– сукупність теоретичних знань, практичних умінь, навичок, ставлень, досвіду, особистісних якостей учителя, що дають змогу здійснювати пошукову, евристичну діяльність, самостійно здобувати нові знання, аналізувати діяльність учасників навчально-виховного процесу, приймати рішення.

Форми роботи – засідання педради, педагогічні читання, рада з упровадження державних стандартів, творча наукова дискусія, психолого-педагогічний семінар, науково-методичний проект, педагогічне стажування, узагальнення досвіду та видавнича діяльність (слайд 10)

Фасилітаційна сесія— це добре структуроване зібрання, в ході якого його лідер (фасилітатор) проводить учасників через ряд заздалегідь визначених кроків, щоб вони досягли результату та щоб цей результат був напрацьований, зрозумілий та прийнятий всіма учасниками.

Фасилітаційні сесії, що проходять у нашій школі - одна з нових, активних форм роботи щодо формування сильної, мотивованої команди однодумців (слайд 11)

Важливим аспектом управління є технологія підготовки і проведення засідання педагогічної ради. Головне — зміст аналітичних матеріалів, відповідні висновки й рішення для визначення перспективи вирішення проблеми. Не менш важливо обрати форму проведення, що поєднує теоретичне обґрунтування проблеми й колективну практичну роботу. У нашій школі вже давно увійшли у практику нетрадиційні форми засідань педагогічної ради. Під час їх підготовки і проведення використовують різні інтерактивні методи ( слайд 12)

Різноманітність форм методичної взаємодії забезпечує становлення сучасного вчителя як компетентного й конкурентоспроможного фахівця.

Інформаційна компетенція. Учитель виступає головним джерелом наукової, світоглядної і морально-естетичної інформації. Для вчителя важливо широта кругозору, ерудиція, глибоке знання предмета викладання, методику його викладання, володіння практичною стороною знань, що позитивно позначається на формування у школярів умінь і навичок.

(слайд 13) Форми роботи – година інформації, онлайн-інформування, інструктивно-методичні наради, обмін новинками методичної літератури між членами МО, інформаційно-ресурсна служба, методичні знахідки з мережі Інтернет, самоосвіта

Методична компетенція– це оволодіння знаннями методологічних і теоретичних основ методики навчання різних предметів, концептуальних основ структури і змісту засобів навчання (підручників, навчальних посібників тощо), уміння застосувати знання в педагогічній і громадській діяльності, виконувати основні професійно-методичні функції.

Форми роботи - науково – методичні конференції, методичні виставки, тиждень педагогічної майстерності, творча група, Інтернет-спільноти викладачів, педагогічний турнір, аукціон педагогічних ідей, предметний тиждень, методичні тренінги, школа педагогічної майстерності, портфоліо педагога, сайт педагога, майстер- клас, відкриті уроки та позакласні заходи, взаємовідвідування уроків

Особистісна компетенція– професійна якість особистості, яка дає можливість найефективніше й адекватно здійснювати рефлексивні процеси, реалізацію рефлективної здатності, що забезпечує процес розвитку та саморозвитку, сприяє творчому підходу до професійної діяльності, досягненню її максимальної ефективності й результативності.

Мотиваційна – атестація, преміювання, нагородження

Рефлексивна - презентація закладу, творчий звіт «Імідж закладу», творчий звіт «Я атестуюсь», творчий звіт МО, оцінка власної діяльності, очні й заочні фахові конкурси

Соціальна компетенція– це здатність педагога адекватно оцінювати навколишню дійсність на основі повноти знань про неї, які дають змогу зрозуміти основну закономірність соціальної ситуації, уміння знаходити інформацію в невизначеній ситуації й упевнено будувати свою поведінку для досягнення балансу між своїми потребами, очікуванням, смислом життя і вимогами соціальної дійсності, уміння задовольняти бажання, спираючись на норми.

Морально-етична - морально-етичні уроки для дорослих, бібліотечні уроки

Культурна – активні форми організації дозвілля педагога, педагогічний КВК, учительська світлиця, конкурс «Учительські таланти»

Валеологічна - Змагання «Від спортивного учителя – до спортивного учня», клуб вихідного дня.

Методична робота з молодими педагогами здійснюють у два етапи. На І етапі досвідчені вчителі навчають молодих, презентують свій досвід, на практиці демонструють свою роботу. Тому мета цього етапу — обґрунтовувати важливість роботи вчителя; виховувати любов й інтерес до своєї професії.
На етапі II найактивніших молодих педагогів заохочуємо до демонстрування своїх досягнень, впровадження інтерактивних методів навчання й виховання, утілення отриманих науково-теоретичних, методичних знань, умінь, навичок у практичну діяльність. (слайд 18)

Швидкий розвиток сучасної науки, постійне нарощування інформації, підвищення вимог до будь-якого професіонала щодо його професійної компетентності потребують від кожної особистості прагнення й уміння систематично та наполегливо займатися самоосвітою. Нові освітні технології сприяють поступовому зміщенню співвідношення «освіта – самоосвіта» до домінування самоосвіти.

Кожній педагог розробляє особисту творчу концепцію, епізодичну та планову самоосвітню діяльність, науково-дослідну роботу, моніторинг творчого потенціалу та узагальнення досвіду (слайд 19-20)

"Нижньосірогозький центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Основне завдання методичної служби школи на сучасному етапі — це своєчасно побачити й належним чином оцінити оригінальне, нове й перспективне в роботі вчителя; створити сприятливі умови для впровадження інноваційних здобутків у його практику для формування професійної компетентності педагогів. (слайд 21)

/Files/images/скачанные файлы.jpg /Files/images/тиььь.PNG

Вчителі Херсонської області працюють над науково-методичною проблемою "Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі" Мета і завдання, які стоять перед освітянами успішно вирішуються і в нашому навчальному закладі.

«Життя визначає освіту і, навпаки, – освіта впливає на життя» С.Гессен

Кiлькiсть переглядiв: 1758

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.