Козачок Олена Михайлівна- вчитель української мови та літератури /Files/images/kozachok_om/IMG-9d887e894b1c9f8df016d3a446d686f1-V.jpg

/Files/images/kozachok_om/20191209_144251.jpg/Files/images/kozachok_om/20191209_144522.jpg /Files/images/kozachok_om/IMG-051b2a9fc505bfb8df3c05c13261b4ac-V.jpg /Files/images/kozachok_om/IMG-080cd4f229664acf2b6c3718d28deb1f-V.jpg Тарас Шевченко залишив нам свої неоціненні духовні надбання - твори і світлу добру пам'ять про себе.

ХХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

/Files/images/kozachok_om/6.jpg /Files/images/kozachok_om/7.jpg/Files/images/kozachok_om/8.jpg

І етап (шкільний) Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика.
/Files/images/kozachok_om/IMG-7e207f37e2d2522d5904b3d86c7ed61b-V.jpg

Учасниця ІІІ обласного етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, учениця 7 класу, Кречик Вероніка. Кречик Вероніка, учениця 7 класу, конкурсантка ІІІ етапу (обласного) Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. /Files/images/kozachok_om/№ EH642977 (7).jpg/Files/images/kozachok_om/№ SE978299 (2).jpg/Files/images/kozachok_om/№ SJ088136 (2).jpg/Files/images/kozachok_om/№ TM242220 (2).jpg

Кожен вчитель намагається відшукати цікаві методи робот/Files/images/kozachok_om/20191207_084506.jpg и з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи, намагається створити умови для позитивного розвитку, творчої реалізації. Доброзичливе, щире, відкрите, емоційне, наукове спілкування – ось що таке для мене уроки мови й літератури.

/Files/images/foto/20171026_104454.jpg

/Files/images/foto/20171005_113547.jpg/Files/images/foto/P3230893.JPG

10 жовтня 2017 року для учнів 5-10 класів Нижньоторгаївської ЗОШ І-ІІІ відбулося урочисте відкриття І (шкільного) етапуYІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка зметою формування національного характеру, розвитку творчого потенціалу особистості, підвищення рівня знань зукраїнської мови ілітератури, виховання умолодого покоління любові домови українського народу, забезпечення їївсебічного розвитку, атакож вивчення йпопуляризації творчості Тараса Шевченка.

/Files/images/foto/20171109_115624.jpg/Files/images/foto/20171109_115059.jpg

/Files/images/foto/20171109_103701.jpg /Files/images/foto/20171010_094746.jpg

Використання інтерактивних методів та прийомів на уроках української мови та літератури

(з досвіду роботи)

Педагогічне кредо: «Справжній педагог повинен любити те,чого навчає,і тих, кого навчає».

Головним завданням вчителя є створення умов для розвитку творчої обдарованості школярів, найважливішими якостями є творча діяльність, креативний пошук, життєва активність, продуктивне мислення учнів.

Для формування життєво необхідних компетентностей школяра, прагну, щоб кожен учень умів реалізувати себе в суспільному середовищі, вів активний спосіб життя, критично оцінював власну діяльність, умів працювати в колективі, не боявся висловлювати власну думку.

Пошук новизни змушує мене звернутися до нових форм, методів і прийомів у роботі з учнями.

При опрацюванні навчального матеріалу, організовую самостійну та парно-групову роботи. На уроках української мови та літератури використовую інтерактивні методи і прийоми навчання: мозковий штурм, ПРЕС, знайди помилку, викресли зайве, акваріум, укладання таблиць, опорних схем, асоціативний кущ, самоконтроль і самооцінку.

З практики помітила, що учням подобається оцінювати свої письмові роботи і роботи товаришів. Тому використовую різні види робіт.

Диктант «Перевір себе». Читаючи невеличкий текст удруге, називаю всі орфограми і пунктограми. Учні виправляють допущені помилки і виставляють собі оцінку

Взаємоперевірка зошитів. Це привчає до самоконтролю домашньої роботи.

Самоаналіз. У класних зошитах діти виписують слова, у яких були допущені помилки, підкреслюють орфограми. Потім ускладнюю завдання: на кожну орфограму чи пунктограму слід дібрати приклади. Крім того учні вчаться працювати з орфографічним словником.

Рольова гра. На певному етапі уроку в ролі вчителя може бути учень. Це потребує від останнього знання теми, вміння ставити запитання, оцінювати відповідь товаришів. І, зрештою, оцінити себе.

З 5-го по 10 клас учні ведуть довідники для орфограм та пунктограм, який стає додатковим посібником, Зошит із зібраними правилами, що вивчаються у середніх та старших класах, особливо стає в нагоді, коли потрібно пригадати матеріал, написати письмову роботу.

На уроках мови вчу складати опорні схеми до тем, що вивчаються. Це дає змогу залучати учнів до творчості та самостійно складати відповідні схеми. Інколи це буває учнівська фантазія – не завжди правильно і точно. Та головне, щоб у них виникало бажання працювати самостійно. Для мене важливо є подати не готові знання, а розвивати в учнів розумові здібності, логічне мислення. Самостійно набуті знання зберігаються у пам’яті найдовше.

Щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів і досягти економії навчального часу, використовую опорні схеми. Укрупнюючи навчальний матеріал, ураховую можливість утримання його в пам’яті, а також рівень осмислення і засвоєння. Отже, на уроках української мови увагу звертаю на те, щоб учні вчилися самостійно працювати з підручником, словником, уміли аналізувати, зіставляти, порівнювати, складати опорні схеми, таблиці,

Словниковий запас учнів постійно повинен збагачуватися новими словами-термінами, значення яких запам’ятати важко, Так, на уроках літератури учні знайомляться з двоскладовим і трискладовим віршованим розміром, уособленням, композицією. Знання з теорії літератури допоможуть краще осмислити літературні явища і факти. Починаючи з 5-го класу учні ведуть короткий словник літературознавчих термінів, які записуються в алфавітному порядку. Після вивчення деяких розділів проводжу літературні диктанти. Це сприяє самоконтролю з теорії літератури, дає змогу краще зрозуміти художній твір. Привчаю з олівцем читати текст, щоб формувати вміння самостійно працювати за опорним планом.

У процесі вивчення української мови та літератури робота спрямовується на володіння учнями вмінь самостійно здобувати знання. Все це сприяє розвитку творчого, креативного, логічного мислення.

Використовуючи різні форми навчання, застосовую на своїх уроках різнорівневі тестові завдання, яким властиві різноманітні функції: навчальна,контрольно-оціночна,розвивальна, мотиваційна. Функція самоконтролю.

На своїх уроках застосовую метод ПРЕС, який допомагає учням чітко, стисло, аргументовано висловити свою думку.

-Я думаю…

-Тому що…

- Наприклад…

- Отже…

Така система орієнтує не на запам’ятовування учня прослуханого, а на розуміння та аналіз мовного матеріалу в ході уроку. При цьому діти вчаться здійснювати взаємоконтроль і самоконтроль, працюють над виробленням навичок оволодіння новими формами планування самостійної роботи.

Проводжу «аналіз» фотографії, створюємо психологічний портрет митця, коли вивчаємо життя письменника. На уроці учні роздивляються портрети різних років життя, наприклад, Леся Українка, визначають особливості їх внутрішньо світу, риси характеру, погляд, записуючи свої спостереження у зошити.

Для мене важливо, щоб школярі вміли правильно оцінити свої вчинки та вчинки людей, прагнули наслідувати позитивних героїв, бачити та розрізняти позитивні та негативні риси життя. Намагаюсь, щоб учні не тільки вивчали твори напам’ять, але й відчували внутрішній стан автора.

Для більш емоційного сприйняття уроків української літератури проводжу поетичні хвилинки, які стимулюють написання власних віршів.

Використовую тести для самоконтролю, які формують в учня навички самостійної роботи з книжкою, діти вчаться використовувати самоперевірку і взаємоперевірку виконаного завдання. Застосовую такі тести для роботи з диференційованими групами: одні більш підготовлені учні мають можливість працювати з посібником самостійно, а інші – працюють зі мною індивідуально або групою. Тести для самоконтролю використовую на- прикінці вивченої теми, цим учні готують себе до аналогічної контрольної роботи.

Для формування національної свідомості, духовно багатої особистості, яка вміла б розумно користуватися засобами мови в різних життєвих, використовую різнорівневий дидактичний матеріал. Він має навчально-контролюючий характер. Завдання складності із урахуванням різного рівня підготовленості учнів, а також різного рівня їх розумових, творчих здібностей. Застосовую 4 варіанти карток .Ці завдання використовую на різних етапах уроків: під час вивчення нової теми, при закріпленні або повторенні класної або домашньої роботи.

Цікаво та емоційно проходять уроки-подорожі, уроки КВК, уроки мовної гри, уроки-казки, уроки-диспути, уроки-дослідження, на яких в ігровій формі виявляються знання учнів, мислення, творчість, активізується і збагачується словниковий запас учнів. На таких уроках учні виступають у ролі вчителя, мовознавця, журналіста, літературознавця, журналіста.

Щоб виховати творчу особистість засобами мови та літератури, моє завдання зацікавити учнів своїм предметом, дати можливість вихованцям реалізувати свої творчі здібності. У процесі вивчення будь-якого матеріалу використовую кросворди, ребуси, шаради, елементи змагання, дидактичні ігри, лінгвістичні задачі. Залучаю учнів до самостійного їх складання. Пізнавальна та розумова діяльність значно зростає та активізується.

Таким чином, урізноманітнення форм та методів роботи сприяє формуванню інтересу до уроків української мови та літератури.

Кiлькiсть переглядiв: 527

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.